close
  • zaterdag 30 mei
Pensioen

Pensioen ontvangen niet zo gemakkelijk als het lijkt?

Pensioen ontvangen niet zo gemakkelijk als het lijkt?

Het controleren van je pensioengegevens is tegenwoordig een druk op de knop via ‘mijnpensioenoverzicht.nl. Tegen de tijd dat je er daadwerkelijk recht op hebt, verwacht je dat het pensioenfonds keurig aan je overmaakt. Soms gaat het dat echter niet zo gemakkelijk als het lijkt. Zo ontvingen wij via Facebook onderstaande vraag:

Ik heb al vele jaren geprobeerd om mijn waardevast premievrij pensioen van Aegon te claimen. Ik woon sinds 1983 in Australië. Ik ben nu 75 en de betaling is zeker te laat. Ze reageren nergens op. Niet op mijn mail. Wat kan ik doen?

50+ in Nederland ging op zoek en informeerde bij een pensioenspecialist.
Onderstaand het antwoord.

Vervelend dat u geen enkele reactie van Aegon heeft ontvangen. Wellicht ten overvloede, maar heeft u wel uw nieuwe contactgegevens doorgegeven aan Aegon? 
Indien u geen reactie ontvangt van Aegon dan kunt u een klachtenprocedure starten. Schrijf hiervoor eerst een klacht per brief en eventueel per mail naar Aegon. Ook via de site kunt u een klacht indienen: Klacht melden vanuit het buitenland. Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, of geen reactie ontvangt, dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Kifid. Zij beoordelen de klacht en gaan voor u aan de slag.Uiteraard willen wij ook graag even voor u nagaan waarom er nog geen reactie is gekomen vanuit AEGON. U kunt contact met ons opnemen via info@pensioenvizier.nl

Ook een vraag over uw pensioen?

stel je vraag hieronder en wij zoeken voor jou de beste specialist om deze vraag te beantwoorden.

Geschreven door: Redactie