Post-NL-bezorgers nemen vanaf nu retourpakketten aan de deur mee terug. Volgens het pakketbedrijf is dat ‘gemakkelijk én duurzaam’. Het bespaart een ritje naar een retourpunt.
De bezorger die een pakketje komt afleveren, neemt desgewenst direct een retourpakketje mee terug. De insteek van PostNL is dat een pakje dat teruggaat met een bezorger die toch al aan de deur staat, niet alleen gemak biedt maar ook veruit de duurzaamste manier van retourneren is. Consumenten bestellen online vanwege het gemak en waarderen het als webwinkels goede en gemakkelijke retouroplossingen bieden. Het kan nu eenmaal gebeuren dat een online bestelling tegenvalt of simpelweg niet past.
Voor iedereen
Duurzaam retourneren (aan de deur) is vanaf nu beschikbaar voor alle PostNL-klanten. Consumenten kunnen hun goed verpakte retourpakketten – voorzien van een retourlabel met barcode – aan de deur meegeven met hun PostNL-pakketbezorger. Het retourneren is gratis als het retourlabel voorzien is van een antwoordnummer. Als de webwinkel geen retourlabel heeft aangeleverd, kan de consument deze zelf online of via de PostNL-app aanmaken en uitprinten. Uiteraard moet het retourpakket binnen de maximaal toegestane afmetingen en gewicht vallen.
Zie ook: postnl.nl/retouraandedeur
Bron en foto: Post.nl