Steeds meer mensen gaan voor de maaltijdbox. HelloFresh zag zijn klantenbestand in 2017 met 69 procent toenemen.
Naast HelloFresh, die de grootste marktpositie lijkt te hebben, zijn er ook Willem&Drees, Marley Spoon, en Albert Heijn met de Allerhande maaltijdbox, de Streekbox en De Krat. Er zijn er vast nog meer, want de maaltijdbox is hip en handig.
Steeds meer mensen kiezen ervoor om niet iedere dag zelf te moeten kiezen wat er op tafel komt, maar laten zich inspireren door wat de box te bieden heeft. Verse groenten, vlees of geen vlees, vis, alle toe te voegen ingrediënten en soms fruit. Alles is mogelijk.
Het bespaart je een rit naar de supermarkt, maar het kost meestal wel meer. Daarentegen kun je niet verleid worden om meer aan te schaffen dan de bedoeling is, wat tijdens een bezoek aan de supermarkt wel vaak gebeurt.
Maaltijdboxen ontvang je thuis, bijvoorbeeld wekelijks met voor iedere dag een recept inclusief alle ingrediënten. Voor zoveel gezinsleden als je maar wenst. Vaak gaat het om verse en/of biologische producten.
Heb jij het wel eens uitgeprobeerd?
Bron: nu.nl